Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Khamis, Februari 05, 2009

Anak2 Kita

Salam buat smua...Pagi tadi seorang guru Th 1 telah bercuti sakit. Spt biasa, adalah yg kena relief. Aku pun dpt saham jugalah, kena relief 1 Uranus, kelas terakhir. Aku teruja juga nak masuk kls tu sbb lama betul tak ajar bdk2 kecik nih. Dulu kat Sg Tong, pernahlah masa mula2 posting. Boleh tahan betul dak2 nih skrg. Apa taknya, sampai je ke muka pintu, dorang tanya, "Eh, napa cikgu datang?""Cikgu sapa nama?" Wah, lum sempat masuk dah kena interview! Terbalik lak tu! Bukan aku yg interview dorang, tapi dorang yg interview aku. Hik! Hik!

Aku pun tolong sambung ajar buat kerja yg tlh diberi oleh guru kelas mrk tu. Pastu aku lihat ada murid yg memakai baju bertompok darah. Aku tanya kenapa. Dia pun jwb kena tumbuk mrd T6. Dan2 tu jg sorang murid perempuan cakap, "Atuk kita jahat sbb tumbuk ayah kita sampai darah". Aku terkejut gak le tapi layan je la, "Napa atuk tumbuk?" Dia pun tanpa segan silu cerita bhw ibu dan ayah telah bercerai. Skrg duk ngan ayah ngan nenek. Tak duk ngan ibu sbb ibu tak syg kita, katanya. Kesian pulak aku dgr cerita dak tu. Aku tak tanya apa2 pun, dia sibuk nak luah perasaan dia. Baru besar tu dah pandai bercerita apa yg dia lihat. Bayangkan, anak2 yg dtg drp family bermslh selalunya akan bermasalah juga.

Budak lelaki yg berdarah tu pula, kesahnya, kes dia dah disiasat oleh member guru disiplin. Dah penat2 kwn tu siasat, sampai murid2 T6 yg kena siasat tu nangis2 dah takut kena denda, rupanya bukan berdarah kena pukul, tp kata abang dia sendiri (T6 juga) dia jatuh sendiri. Takde sapa yg buat. MasyaAllah. Kalau dgr cerita dia macam ye ye kena pukul. Rupanya, baru besar tu dah pandai buat cerita. Siap tuduh2 lagi tu. Alahai...

Pendek kata, kecil jgn disangka anak, besar jgn disangka bapak. Betapa anak2 kecil kini begitu berani bersuara. Tapi heran, bila dah naik ke T6 jadi pasif semacam. Susah nak bersuara. Tapi bila cikgu takde mula nak tunjuk juara.

Tiada ulasan: