Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Rabu, November 19, 2008

12 November Mengujakan

Apabila aku membaca coretan che tun dan che ju, teringat pulak aku akan perihal aku, aku le ni ada anak 6 orang seperti dlm gambar yang aku selalu pos, no 1 , 11, tahun diikuti 10 tahun, 9 tahun, 7 tahun 4 tahun dan 2, tahun. 12 Nov adalah tarikh aku berkahwin dgn my darling le ni,. Petang 12 Nov aku sampai di rumah lebih kurang 6 petang dan terus ditarik tangan oleh dua tiga orang anak aku ke dalam bilik anak sulung aku. Apabila masuk tiga orang lagi anak aku sedang menunggu, rupanya didalam bilik itu telah disiapkan satu "pelamin". Kemudian mereka menjemput "uminya" lalu aku disanding kan oleh anak-anak aku. Selepas itu aku diberi hadiah oleh tiga orang anak no 1,no 2, dan no3, masing masing membungkus dua hadiah untuk aku dan uminya. Aku berasa sebak sebab baru sehari dua sebelum tu aku memarahi seorang daripadanya kerana prestasi peperiksaan akhir tahun amat merosot. Pernah satu ketika aku dan isteri berpakat agar pada hari penyampaian hadiah nanti dia tak perlu pergi sebab nanti aku tak sanggup menatap wajahnya apabila semua adik beradiknya dapat naik ke pentas dan menerima hadiah. Apa yang dirancang tidak jadi, pada hari penyampaian hadiah dia berkeras nak ikut juga. Kebetulan pada hari itu aku jugak yang jadi wakil pengerusi PIBG (aku naib pengerusi PIBG) untuk menyampaikan ucapan dan hadiah bersama PPD Kuala Terengganu sendiri dan Guru Besar sendiri. Hari penyampaian hadiah sehari lebih awal dari hari ulang tahun perkahwinan kami .... kesimpulannya ... aku dapat banyak pengajaran daripada apa yang berlaku. terima kasih kepada semua kekawan terutama che ju dan che tun

Tiada ulasan: