Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Sabtu, Oktober 31, 2009

Al-kisah

Salam buat semua kengkawan... Semoga kalian sihat sentiasa di bawah lindungan Allah s.w.t.

Sekadar ingin membicarakan kisah yang biasa2 buat sesetengah orang dan mungkin lebih biasa daripada biasa buat sesetengah orang yang lain pula. Tentu korang ada kisah tersendiri mengenai tawaran kenaikan pangkat ke DG 34 baru-baru ini. Bukan semua orang mengejar pangkat dan kedudukan. Namun, setelah bertahun-tahun mendidik anak bangsa, ia wajar diterima sebagai satu pengiktirafan. Bukan tanda guru tidak bersyukur dengan anugerah 32 sebelum ini, tetapi memandangkan ada tawaran sepatutnya semua yang layak diberi peluang. Itulah sebabnya juga, yg masih belum menggenggam segulung ijazah sebaiknya kejarlah peluang menggenggamnya jika terdaya. Terkini ada tawaran UPM. Cubalah. Mohonlah.

Bukan apa, kadangkala menjadi pelik juga dengan cara sesetengah ketua yang tidak sama dengan ketua yang lain dalam mentadbir manusia. (Nama pun rambut sama hitam kan?) Ada antara mereka mendiamkan sahaja perkara tersebut. Biarlah anak2 buah mereka berikhtiar sendiri untuk mendapat atau mengurus hal ini. Ada pula yang prihatin, dapat surat makluman sahaja terus mencari anak2 buah sampai ke padang sekolah semata2 ingin memberi peluang mereka membuat permohonan. Ada pula guru yang bertugas di luar seperti kursus, mesyuarat, pemeriksa UPSR dll dipanggil ke sekolah semata supaya berpeluang memohon. Itu bagi yang prihatin lah. Yang tak prihatin takde dikisahnya. Anak2 buah yang tak tau apa2 tertanya2 sesama sendiri. Malah ramai juga yang tau melalui rakan2 yang di sekolah lain. Tetapi kalau hal2 nak buat kerja untuk ketua atau sekolah boleh pulak panggil menghadap tak cukup sekali. Bila tiba ke sesuatu perkara untuk kebaikan anak buah boleh pula buat tak kesah. Bukan apa, dengan sikap ketua, maka ramai guru yang tidak mendapat peluang sama rata. Malah ramai guru senior yang terpinggir terutama yang terpaksa bertugas ke luar sek. Itulah sebabnya ada sesetengah sekolah, semua yang layak telah memohon manakala di sesetgh sek lain pula cuma seorang atau dua orang sahaja kerana tidak mendapat maklumat lengkap.

Tiada ulasan: