Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Khamis, November 20, 2008

Permata hati ii

Salam kembali. Seronok baca respon Ju. Teruja nak respon kembali. Ju, spt mana yg tlh dikata pada Mas sebelum ini, Allah memberi dugaan kepada hambaNya yang mampu menanggungnya, tambah lagi satu, Allah akan memberi dugaan kepada hambaNya yang terpilih sebagai satu ujian keimanan. Kalau kita ingat balik ustaz/ah kita dulu selalu cakap, Allah bagi dugaan dalam pelbagai bentuk. Sama ada kesusahan atau kesenangan. Sekarang kita diuji dengan sedikit kesusahan yang diharap akan berbuah manis spt kata Ju. Ada juga yang diuji dgn kesenangan dan kemewahan. Kalau lupa padaNya nescaya hanyutlah. Kalau ingat padaNya, nescaya selamat. InsyaAllah. Semoga kita semua tergolong dlm golongan org2 beriman.

Mula2 terima berita ketidaknormalan anak dulu, hati memang resah dan gundah. Kami berdua pernah rasa takut memiliki anak lagi. Namun, bila kerapkali bertemu ibu2 dan bapa2 senasib atau yg memiliki anak yg lebih teruk mslh kesihatan, ia menjadi motivasi berguna dlm membesarkannya. Kami kerap bertukar fikiran. Dr pula sentiada memberi nasihat dan tunjuk ajar bgmn menangani dan membantu anak ini. Sebenarnya dalam hidup ini ramai yang sudi membantu. Cuma kekadang, kalau tak melalui pengalaman spt kita, dorang susah ckit nak faham.

Jangan susah hati Ju, kita bantu anak kita seberapa daya upaya. Berhabis duit pun takpe kalau itulah ujian yg kita perlu terima. Dulu, permata hatiku, bermacam ubat tradisi dan moden ditelan. Allah melihat usaha kita. Alhamdulillah, ada hasilnya walaupun perlahan. Selang dua tiga bulan, ada bbrp hati dia akan melepek je atas katil. Tak larat bangun. Tido manjang. Kadang meresahkan, takut dia tak bangun. Allah Maha Besar. Sakit ketika muda akan membuatkan anak2 kuat dan tabah. Kalau kena cucuk tak pernah nangis. Masa sunat selamba je. Si abang mengongoi2. Patah tangan jatuh beskal pun cam tak de apa2. Masa Dr betulkan tulang tu nangeh ckit. Ju boleh tengok perkembangan anak Ju nanti.

Kalau berkenaan tulang atau sendi, Ju cuba cari 'trace mineral drops' keluaran revell. Ia amat berguna untuk darah dan tulang. Tu jadi minuman harian kami satu family. Mineralnya lebih kaya drp susu. Kami juga guna rx-water (Dr Nordin Darus). InsyaAllah kalau kuat berusaha dan yakin denganNya, Dia akan membantu. Dan jika ada rakan M3P senasib, ingin berkongsi rasa dan resah, amat dialu2kan.

Jumpa lagi. Salam sayang.

Tiada ulasan: