Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Sabtu, November 14, 2009

Buah Naga dan Buah Markisa


Sekadar Berkongsi. Bila aku melawat ke Pekan Ayerr Hitam, Batu Pahat khamis lalu aku sedikit terkejut bila mendapati buah markisa yang aku panggil buah "oren" masa kecik-kecik dulu beharga RM 10.00 untuk 3 Kg. kalau di Terengganu khususnya di tempat aku kalau dijual RM 0.10 (seposen) untuk 40 kilo pasti tak ada orang beli pasal dia tumbuh merata-rata dan orang buat tak kisah je. Jadi sape nak buah markisa free datanglah ke terengganu nanti aku tolong carikan.
Terbalik lak dengan buah naga , kalu kat tempat aku harganya antara RM 6.00 hingga RM 8.00 se kg berdasarkan saiz buahnya, tetapi di Ayer Hitam harganya RM 10.00 untuk 3 KG
Gitu lah ceritanya. Buat rakan-rakan berblog selamat berblog, kadang-kadang kesyahduan terasa juga bila baca cerita kau orang, tambah-tambah di musim hujann begini.

Tiada ulasan: