Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Selasa, Oktober 28, 2008

Aku seorang Che'gu Part 12

Aku Menjadi Imam Masjid.Ketika hari-hari awal di Pulau Redang , aku dan ahli jemaah masjid Pulau Redang telah dijemput untuk bertahlil di rumah seorang penduduk Pulau Redang.Setelah selesai sembahyang asar pergilah kami secara berkumpulan ke rumah berkenaan. Dalam perjalanan imam masjid bertanya siapakah dikalangan kami seramai lima orang ini yang menjadi ustaz. Maka kawan-kawan aku menunding jari ke arah aku lah, aku pula secara selamba tunjukkan ke arah pakya (rakan kita) , lepas itu imam itu menyatakan bahawa pada hari jumaat nanti dia hendak ustaz membaca khutbah jumaat. Selepas peristiwa itu aku,pakya dan imam itu sendiri bergilir-gilir menjadi imam solat biasa dan solat jumaat di pulau redang, termasuk lah solat tarawikh selama dua tahun aku bertugas di pulau redang. Pada sebelah malam pula aku dan pak ya baca juga kitab-kitab fardhu ain. Secara peribadi boleh dikatakan orang-orang pulau redang yang dewasa dan tua sangat respek dengan ustaz tetapi golongan muda agak kurang sedikit tetapi bukan kesemuanya. Berita apa yang berlaku kepada aku dan pakya ini sampai khabarnya kepada Hj.khairuddin pensyarah maktab kita. Bila aku jumpa di daratan dia mengucapkan syabas kepada aku dan Pakya.....(to be continue)

Tiada ulasan: