Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Isnin, Disember 15, 2008

Indahnya cuti

Salam untuk semua...
Brie, tentu ko rasa bosan juga gamaknya bila buka blog takde post baru. Aku pun sama, tapi takde cite baru nak kongsi. Member kita pun ramai yg balik kampung, mana yg study, dan mungkin masih ramai yg tak tau kewujudan blog ni atau tak langgan talian. Yelah, aku pun kalau tak sbb belajar, guna kat sek je.

Kebelakangan ni bila buka blog sekadar baca saja dan sembang ckit. Takde perkara menarik nak post sebab sejak abis exam tempohari, duk lepak je kat umah. Layan anak2 yg tak cukup2 makan time cuti2 camni. Balik2 masuk dapur, balik2 anak2 cakap lapar dan tanya apa makan yang ada. Bila anak2 dah boring aku bawalah ke Morib atau ke library daerah, diamlah dorang tuh. Petang2 sekali sekala jenguk mertua.

Kali ni cuti tak jenguk sek langsung. Gasaklah apa nak jadi ngan pokok2 hiasan tu, tukang kebun ada kan? Time sek takleh nak lari, time ni la nak rehat sakan. Apa taknye, kalau kerje pegi pagi balik petang, takde beza ngan org office.

Yg tambah seronok, bila masak je, licin anak2 makan. Dorang tu duduk2 je pun lapar. Ekeke...Aku plak, dah berjaya siapkan pakaian sek anak2, jahit sendiri tau? Ntah apa angin aku, setelah kian lama tak menjahit ni, tahun ni menjadi2 pulak. Agaknya masih ada member yg ingat dulu2, mesin jahit kat hostel maktab tu, aku je yg selalu kerjakan. Sayangnya dek cbuk bbrp tahun kebelakangan ni, aku dah lama tak guna ilmu jahit menjahit, byk yg aku lupa. Ni kene blajar balik smula. Lagi plak, upah jahit baju skrg bukan main mahal. Boleh jimat dan isi masa lapang.

Satu lagi xtvt aku ialah bikin tuisyen utk anak sendiri. Kalau time sek, keletihan, jarang dapat beri perhatian penuh pd keje2 sek dorang, masa ni lah nak tebus balik. Lagi pulak kat sini Brie, sek pagi petang. Budak masuk pagi, tghari lepas makan dan solat, siap pulak ke sek agama. Sini macam Johor. Sek agama dah jadi kemestian. Dorang pun penat. Tapi, kalau tak hantar, rasanya kita parents pun tak dpt bagi ilmu agama setanding ngan sek agama. Dlm seratus budak, adalah sorang yg mak bapak tak hantar. Macam2 sbb tersendiri. Kita pun nak bagi yg terbaik utk anak2kan?
Okey, sehingga jumpa lagi. Salam sayang.


Tiada ulasan: