Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Selasa, Disember 16, 2008

Kesahnya...

Salam utk smua... Kabare?...
Saja nak kongsi cerita ngan korang dgn harapan korang tak boring baca celoteh remah-remah aku ni. Saja nak meriahkan blog supaya tak sunyi drp cerita2 baru. Petang tadi aku memulakan misi menghabiskan masa cuti yg berbaki bbrp hari saje lagi ni dgn mengasah balik kemahiran menjahit yg telah lama aku tinggalkan. Aku tak nak cerita pasal aku, tapi aku tertarik dgn apa yg aku temui di situ. Yelah, ikutkan pun bukan rajin sangat, suka2 je, kluar duit ckit pun takpelah. Dulu belajar kat Kemas tak bayar, tapi skrg bila bayar ni akan lebih dihargailah kot kemahiran kita tuh.

Time sekolah kita dgn dunia kita je kan? Pagi ke sek, balik petang, esok pegi sek lagi. Ahad je lah satu2nya hari nak kemas rumah dan masak special ckit utk family. Berbalik pada apa yg aku temui, mungkin tak menarik pada korang tapi menarik pada aku sbb inilah kali pertama aku jumpa seorang kanak2 umur 12 tahun, nak masuk form 1 2009 belajar menjahit kat situ. Kagum gak lah aku. Dan lah aku interview dia jap sambil2 buat paten baju. Dia pulak tengah menjahit zigzag baju sek men dia sendiri. Wah, berdikari betul dak ni!

Kata dia, maknya yg suruh sbb tak nak dia buang masa tak tentu pasal. Mula2 dia tak berapa suka, tapi bila dah dapat menghasilkan sepasang baju, mulalah datang minatnya tuh. Eyda, tuan punya butik tu lak sporting, bagi dia guna segala kemudahan di butik utk dia asah kemahiran. Kagum gak ngan maknya sbb boleh galakkan anaknya buat satu perkara yg sgt berfaedah. Aku rasa boleh jadi inspirasi nih.

Yg sorang lagi pulak form 2 tgh belajar seni jahitan manik. Pastu si Eyda bagi plak kat dia projek menjahit manik kat baju pelanggan. Cantiknya Che Da. Nampaknya lama lagi la kot kak berguru ngan si Eyda nih. Ei, upah jahit manik bukan murah tau kan? Lumayan...Aku rasa elok diteladani wawasan mak budak2 nih. Biar anak2 kita tu ada tempat yg betul utk dituju dan ada pengisian masa yang bermanfaat, kan?

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lol,so nice