Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Ahad, Disember 21, 2008

Kesahnya...iii

Salam utk smua...kabare? Semoga smua sihat, apatah lagi menjelang reunion kita yg tak berapa lama lagi je nih...Nampaknya masa aku nak habiskan silibus jait menjait ni pun dah hampir masa kecederaan dah. Dah naik sek karang dah sibuk, dah tentu suam2 sejuk nak teruskan. Tapi alhamdulillah dlm 5 ari ni, dah dapat 3 fesyen. Jimat nih Ju. Melaramlah kawe naik sek nih...

Dek kerana kelas jaitan nih, ari ni tak dapat aku ikut abe pergi mancing kat taman tasik shah alam (anjuran mbsa). Aku ingat dia dah nak tinggal hobi dia tu, alih2 ari ni dia masih on hobi dia skali skala ni. Korang camne? Kat taman aku nih, bukan main ramai kengkawan kitorang yang suka melepak mancing kat tepi kolam dekat rumah aku nih. Kekadang mengeluh2 jugalah isteri2 dorang nih. Pastu beli umpan udang nak pancing ikan, sodap. Tapi kan, kat kolam tu memang banyak ikan sbb ia bercantum pula ngan sungai langat. Udang pun banyak. Seb baik buaya tak join skali. He!He! Tapi tgh tahun 2008 nih ada sorang ninggal lemas kat situ.

Selalunya aku ikut suami aku pergi mancing sbb nanti anak2 boleh sertai macam2 pertandingan. Takat ni dapatlah saguhati je pertandingan melukis atau mewarna. Dapatlah hamper atau RM. Kali ni anak sulung aku je ikut temankan ayahnya. Tengah concentrate ngan klas, dapat pulak call drp anak aku tu dgn sukanya beritau dia dapat naib johan pertandingan melukis. Bukan main suka dia dpt hadiah. Alhamdulillah, di kalangan smua anak2 bangsa cina yg menang2 dlm semua kategori, terselit jugalah sorang malay. Nampaknya asuhan ayahnya bab lukis2 ni dah mula meningkat. Nak harapkan aku, mmg keras tangan.

Tapi, betul jugalah kata cikgu azizul dulu (brie, ko ingat tak cikgu zizul guru BI kat sek tok jiring dulu?), dia kata org cina suka asah kebolehan anak2, dia minat tang mana, itulah yg diasah. Pastu dorang aku tengok suka masukkan anak2 dlm mcm2 contest. Hantar ke mcm2 klas, melukis, menari, main alat muzik dll. Org kita pun ramai ge yg camtu. Aku ikut jugalah stail dorang. Kalau ada apa2 contest lukis atau kaler kat pasaraya ke, library ke, kat mana2lah, aku masukkan anak2 skali sbb kebetulan ketiga2 tu mmg pandai lukis tak macam aku, lukis ayam jadi rimau...keh!keh! lukis buah kelapa jadi bola kot, he!he! Jumpa lagi. Salam sayang.

2 ulasan:

runescape money berkata...

can u leave ur phone number to me???

che tun berkata...

who u runscape? where u from? are u malay? tq 4 your comments. i think u can join us at jom sembang