Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Isnin, September 08, 2008

Aku seorang che' gu Part 1

PengenalanInsyaAllah mulai hari ini aku akan menulis kisah aku sebagai che' gu, rasanya patut juga aku menulis di sini sebagai perkongsian sesama kita, kalau sudi baca, kalau tak sudi tinggalkan.Kalau rasa tertarik mohon orang lain pula tulislah pengalaman sendiri pula ya.
Satu hari yang aku dah lupa tarikhnya tapi dalam bulan November 1992 aku menerima surat posting ke SK Pulau Redang. Aku berasa sungguh gembira tetapi tidak bagi ayahku, kakakku dan beberapa orang jiranku. Aku gembira kerana aku dah sampai ke Pulau Redang sewaktu kita buat Projek Luar dahulu dan akan menjerumuskan diri ke dalam masyarakat yang sungguh unik (bagi aku lah. Aku juga teringat sewaktu sekolah rendah dulu aku pernah berangan-angan akan sampai ke pulau itu ( masa tu aku tak tahu lagi apa nama pulau tu ) sewaktu aku bermandi manda di pantai Batu Rakit. Bagi pihak ayah dan kakak ku pula mereka bimbang dan khuatir kerana daripada khabar yang diterima orang pulau redang ganas dan suka mengamalkan ilmu hitam, suka bergaduh dan banyak lagi perkara negatif. Aku di arahkan melapor diri di PPD (Pejabat Pelalajaran Daerah) kuala Terengganu pada 30 Disember 1992. Tetapi sebelum itu guru Besar SK Pulau Redang pada masa itu Cikgu Mohamad Awang dan seorang guru lagi telah datang terlebih dahulu ke rumah aku untuk berkenalan. Kesungguhan guru besar tersebut aku sangat hargai sekurangnya-kurangnya ia mengurangkan kekhuatiran aku bagaimana aku nak berlayar ke Pulau Redang nanti .... (to be continue)

Tiada ulasan: