Pecarian Belum Selesai

Norlia Abdullah, majidin wassilin, norliha Mohd Noor,Beechee Hamisah, Asnian Ayub Daud, Mahiran Mohd, Zuraidah, norwati hussin, Latifah Diasin,Rahana Ismail, Hamizan Shaffain, Rokian Che Mamat, Rasimah Abd Momen, dan Fadzilah Mohamad
Sesiapa yang ada contact dengan penama di atas tolong maklumkan kepada blogmaster- TQ

Selasa, September 09, 2008

Aku seorang che' gu PART 2

Perjalanan Yang Kecundang.Walaupun aku lupa tarikh terima surat tetapi aku masih menyimpan surat tersebut. Aku di arah melapor diri di PPD Kuala Terengganu pada hari Ahad 30 November 1992. Pada hari berbahagia itu pergilah aku ke PPD Kuala Terenganu dengan dihantar oleh abang ipar aku. Di sana aku berjumpa dengan Pak Ya, kawan kita dari unit D, kelegaan ku dah semakin melebar bila ada geng semaktab dan geng se PGPI pulak tu. Aku mendapat tahu bahawa seramai 7 orang termasuk aku akan di posting ke pulau redang. Nama-nama mereka ialah Mat Sabri,Zakaria Mohamad, Mohamad Ismail dari Terengganu, Firdaus dari Johor,Hashim dari Pulau Pinang, Yusri dan Norman dari kelantan. Kenal ke ??? Cikgu mohamad Ismail Sekarang Mengajar bersama cikgu Azmi Ali di SK Durian Mas manir.Sewaktu memperkenalkan diri pada sesi taklimat aku dengan bangganya menyatakan bahawa aku sungguh bertuah di postingkan di Pulau Redang dan disambut dengan gelak ketawa oleh guru-guru yang melapor diri pada hari itu . Perli lah tu !!!(semua guru baru posting daerah kuala terengganu lebih kurang 40 orang berkumpul di situ pada hari itu). Selesai taklimat, bas yang di pohon oleh guru besar sk pulau redang dengan jabatan pendidikan sedia menunggu. Bas yang kami akan naiki bersama beberapa orang lagi ialah bas kecil (coastal)sekolah kanak-kanak cacat pendengaran. Kami seramai 12 orang , selain 7 orang tadi, Guru Besar, cikgu jalil, cikgu Ramzan, Cikgu Zainuddin dan Ustaz Zulkifli waktu itu ustaz sandaran bertolak ke Kuala Besut lebih kurang 90 KM dari Kuala Terengganu. Kami terpaksa ke Kuala Besut kerana pada musim tengkujuh (nov hingga jan) biasanya bot tidak boleh berlabuh melalui kuala terengganu dan juga merang. Walaupun berdebar-debar tetapi perjalanan kami lebih mirip kepada "joy ride" penuh dengan gurau senda dan usik mengusik. Tambahan pula kami melalui jalan pantai yang menyusuri laut cina selatan yang agak rakus dengan gelora serta angin dann hujan. Ada juga rasa kesyahduan meninggalkan orang tua di rumah.Kami tiba di Kuala Besut lebih kurang pukul satu tengahari. Bot telah tersedia di Kuala Besut tetapi.............( to be continue )

Tiada ulasan: